TYTUŁ: BO NIEPRAWDĄ JEST, ŻE CZAS LECZY WSZYSTKIE RANY
ROK: 2022
TECHNIKA: PERFORMANCE
CHOREOGRAFKA: AGNIESZKA CYGAN
TANCERKI: EMILIA WALCZAK, MARTYNA SZATKOWSKA
MUZYKA:
Das Triadische Ballet, 1922, music by Paul Hindemith
Das triadische Ballett, 1970, music by Erich Ferstl
The Miasma (E:F8, R:71) by SKGB, CC
WORK DESCRIPTION: TITLE: BECAUSE IT IS NOT TRUE THAT ALL WOUNDS ARE HEALED BY TIME.
YEAR: 2022
TECHNIQUE: PERFORMANCE
CHOREOGRAPHER: AGNIESZKA CYGAN
DANCERS: EMILIA WALCZAK, MARTYNA SZATKOWSKA
MUSIC:
Das Triadische Ballet, 1922, music by Paul Hindemith
Das triadische Ballett, 1970, music by Erich Ferstl
The Miasma (E:F8, R:71) by SKGB, CC
Mężczyzna, który zabił dziecko
miał duże dłonie,
łagodne spojrzenie
i ciepły głos, którym wieczorami szeptał do żony:
“Kocham Cię”
Kiedy mężczyzna, który zabił dziecko zabił dziecko
świeciło słońce
niebo było niebieskie
a trawa zielona.
Wojna to historia dobrych ludzi
o łagodnym spojrzeniu
dużych dłoniach i ciepłym głosie,
którzy wieczorami mówią “Kocham Cię”
do swoich żon.
Koncepcja pracy powstała z inspiracji następującymi elementami:
Das Triadisches Ballett (Triadyczny Balet) Oskara Schlemmera, wykonywany w latach 1921-1929, z muzyką Paula Hindemitha.
Das triadische Ballett, 30-minutowym kolorowym filmem z 1970 roku wyprodukowany m przez Bavaria Atelier GmbH, z muzyką Ericha Ferstla.
Szwedzkim filmem To Kill a Child (Att döda ett barn) z 1953 roku, oparty na noweli Stiga Dagermana o tym samym tytule. Kochanką Władimira Putina, byłą gimnastyczką Alina Kabaeva oraz jej pobytem w Szwajcarii z czwórką małych dzieci.
Moją osobistą historią utraty dziecka.